Geografisk målrettede AdWords annoncer

Har du et generelt kendskab til, hvordan Google AdWords fungerer, men kunne godt tænke dig at vide mere? Så kan du med fordel læse videre. Vil nemlig i dette indlæg prøve at udvide dine chancer for at få succes online ved at fokusere på, hvordan man mest optimalt målretter sine AdWords annoncer geografisk. Fundamentalt kan dette deles op i to forskellige metoder, herunder at benytte søgeordene eller brugerens placering til at målrette annoncerne geografisk.

 

Geografisk målretning med søgeord

Denne metode er den mest brugervenlige og dermed også den mest udbredte måde at målrette sine annoncer geografisk. Hvis du eksempelvis sælger reparation af iPhone i Odense, som du i øvrigt kan finde her, så kan det være en god ide først at oprette en kampagne, hvorunder alle annoncegrupper omhandler søgeord med Odense. På denne måde kan du strukturere dine kampagner overskueligt, således at du altid har et overblik over opdelingen af data over de forskellige byer. Som sagt skal disse kampagner altså kun indeholde søgeord i relation til den by, som din kampagne antyder til.

For at holde fast i det førnævnte eksempel, så vil måden, hvorpå man fanger brugeres opmærksomhed være ved at oprette annoncegrupper med søgeord som: ”iPhone reparation Odense”. De tilhørende annoncer skal have søgeordet i annoncens overskrift, så brugeren vil blive mødt med en annonce, hvori der står præcis det, som personen har søgt efter. På denne måde opretter man altså relevante annoncer til folk, der søger efter et produkt og en geografisk placering på det produkt. Man imødekommer altså behovet om en bestemt geografisk placering.

 

Målretning efter brugeres placering

Denne metode har til formål kun at vise annoncer til søgninger fra personer, som befinder sig inde for et geografisk område, men som ikke selv søger efter dette område. Derfor skal man altså vinde brugerens opmærksomhed ved at vise en annonce, hvori der står den by, som personen befinder sig i. Måden man gør dette på, er ved igen først at oprette kampagner opdelt efter de geografiske placeringer. I dette tilfælde skal indstillingerne i disse kampagner dog sættes til at søgninger efter søgeord i kampagnerne kun kan blive vist i de geografiske områder, som navnet antyder.

Tricket er hernæst at oprette søgeord, der kun relaterer sig til produktet og ikke den geografiske placering, for eksempel blot ”iPhone reparation”. Hernæst skriver du i din annonces overskrift ”iPhone reparation København” (hvis altså det er under en kampagne målrettet København). Der er en stor sandsynlighed for, at brugeren, der sidder i København og blot søger efter en iPhone reparation, vil klikke på denne annonce.

 

I begge af ovenstående tilfælde er det dog utrolig vigtigt, hvis du vil gøre dig nogen chance om at skabe et salg som følger af et klik på din annonce, at brugeren bliver ført ind på en relevant landingsside. Hvis brugeren enten søger efter en geografisk placering eller bliver overrasket over en annonce, hvori der står den geografiske placering, hvor personen befinder sig, så skal denne geografiske placering altså også være repræsenteret på den side, som brugeren bliver ført ind på.

Disse metoder kan fungere optimalt som et nyt tiltag til, hvad man allerede har på en AdWords konto og kan ved den rigtige opsætning være med til at give dine annoncers performance et løft!

No comments yet.

Skriv et svar