Den nye markedsføringslov åbner nye døre for e-mailmarkedsføring

D. 1. juli 2017 træder den nye markedsføringslov i kraft. Den give helt nye muligheder for virksomheder der bruger e-mailmarkedsføring, og er til fordel for den erhvervsdrivende. Markedsføring handler om at skille sig ud for konkurrenterne, og når spillereglerne bliver ændret giver det dig mulighed for at være på forkant. Vi giver dig her i artiklen overblik over de væsentlige ændringer og hvordan du kan udnytte dem.

Send hele dit sortiment

Det har indtil nu kun været tilladt at sende tilbud om vare af samme type, som en kunde tidligere har købt via e-mail. Det bliver lavet om. Den nye markedsføringslov giver virksomheder der sælger flere forskellige typer produkter mulighed for at sende tilbud om andre produkter. Det betyder at en virksomhed der tidligere har solgt et par bukser til en kunde, og som f.eks. også sælger lamper nu kan reklamere med lamper via e-mail til kunden.

 

Tænk stadig over hvad der er relevant for kunden

Selvom du som erhvervsdrivende nu har frie tøjler, skal du stadig bruge din fornuft. Tænk først over hvilken værdi dine andre produkter kan tilføre til kunden. Måden du udnytter den nye lovændring er ved at skabe en sammenhængende oplevelse for kunden, hvor du igennem enten en video eller tekst forsøger at forklare hvordan dine andre produkter eller ydelser kan gøre kundens liv lidt bedre.

 

Støre frihed i B2B markedsføring

Du får nu mulighed for at rette direkte henvendelse direkte til en bestemt person hos en anden erhvervsdrivende. Der skal dog være et eksisterende kundeforhold mellem de to erhvervsdrivende, eller også skal du have modtaget personens e-mailadresse direkte i en erhvervsmæssig forbindelse. Det betyder for dig at du kan kontakte en specifik person i virksomheden direkte med relevante produkter eller ydelser for personen. Som et eksempel lad os sige du sælger et salgskursus. Du kan nu kontakte personen der står for indkøb af en sådan ydelse, hvilket gør det lettere for dig at sælge dit produkt.

 

Markedsføringsloven for fremtiden

Markedsføringsloven er med til at hjælpe både forbrugere og erhvervsdrivende. Vi kan forvente lempelser for fremtiden der vedrøre sociale medier, som kan være med til at give mere målrettede annoncer, som er med til at give mere relevante tilbud fra erhvervsdrivende. Vi har både set nye muligheder for en mere direkte markedsføring på LinkedIn, hvor man modtageren får en besked direkte i sin LinkedIn indbakke.  Flere markedsføringsmuligheder, som de nye muligheder fra LinkedIn skaber et behov en ny og mere opdateret markedsføringslov fra fremtiden.

 

Indtil næste år hvor der sker nye ændringer igen, skal vi som erhvervsdrivende udnytte de nye muligheder vi har fået fra årets ændringer i loven.

No comments yet.

Skriv et svar